Water, water en nog eens water

 

Water

Eigenschappen van water;

Draagt bij tot een normale werking van het lichaam

Voldoet aan de vochtbehoefte

Draagt bij aan de inname van bepaalde mineralen

Soorten water;

Drinkbaar water                                                                                         Natuurlijk water

Drinkbaar gemaakt door een behandeling                                       Van nature zuiver en geen chemische behandeling

  kraanwater                                                                                                                 natuurlijk mineraalwater

  tafelwater                                                                                                                     bronwater

   gefilterd water

Lees meer

Verse kippensoep

Mmm zo lekker en ook zo goed om je even weer wat aan te sterken.. verse kippensoep.

img_4327

Verse kippensoep

Ingrediënten;

Voor de bouillon;

Ik heb 2 soepkippen genomen omdat ik dat dan als maaltijd eet.

verse maggi

grote wortel

ui

laurier

Peper en zout

Zet gedurende 3uur in de stoomoven of 5 uur op het vuur op een laag pitje.

Laat afkoelen.

Haal de kippen uit de bouillon en zet even apart.

Haal de wortel, ui en laurier ook uit de bouillon.

Laat afkoelen en schep het vet af of giet door een theedoek.

Pluk het vlees van de kip.

Breng dit samen met verse groenten (wortel, selder, prei, venkel.. wat je maar wilt) terug bij de bouillon en laat 10 min koken.

Je kan het zo eten, of bv wat noodles met paksoi, ketjap en sojascheuten roerbakken en bij de bouillon doen om eens af te wisselen.

Voor de kindjes doe ik er gekookte aardappelen door en mix ik hem.

Lees meer

Spagetti-Pompoen

Super leuk en origineel gerecht.

Je kan er alle kanten mee uit, als bijgerecht of hoofdgerecht.

Ik heb hem als volgt klaargemaakt..

 

Spagetti pompoen

Spagetti pompoen

Ingrediënten;

1 volledige spaghetti pompoen

olijfolie

peper & zout

parmezaanse kaas

bieslook

knoflook

Verwarm de oven voor op 200ºC.

Snijd de pompoen in 2 en verwijder de pitten.

Doe wat olijfolie op beide helften, samen met wat peper en zout.

Zet in een grote ovenschaal met de snijkant naar boven, doe ongeveer 1cm water in de ovenschaal.

Laat 1 uur staan.

Even afkoelen.

Probeer met 2 vorken de spagetti-draden los te trekken, doe de parmezaan, knoflook, bieslook, peper, zout en olijfolie erdoor en serveer.

Lekker als bijgerecht bij bv ossobuco of als je er wat blokjes gebakken kip of spekjes doordoet, neem je het als hoofdgerecht en reken dan 1/2 pompoen per persoon.

Lees meer

Leuke salade voor bij een BBQ

Een koude bloemkool-broccoli salade…

 

Ingrediënten;

Bloemkool

Broccoli

Spekjes

Zonnebloempitten & Pompoenpitten

Appelazijn

Bloemkool-broccoli salade

Bloemkool-broccoli salade

 

 

Snij de bloemkool en broccoli in hele kleine roosjes, bak het spek in de pan zonder vetstof of in de magnetron.

Doe het spek en de pitten bij het bloemkool-broccoli mengsel en breng op smaak met appelazijn.

Lees meer

Verse tomatensoep

Vanaf nu is het mogelijk om mijn receptjes van instagram hier terug te vinden.

Ben heel slecht met gewichten en maten, dus je hebt zelf ook nog wat eigen inbreng in je keuken 😉

kerstomaat

Ingrediënten tomatensoep;

Tomaten;

allerlei; trostomaten, groot & klein, vleestomaten, romantomaten.. Alles wat je maar kan vinden of nog in huis hebt.

Zorg dat ze mooi rood zijn en niet te zacht.

2x zoveel tomaten als de rest

Knolselder;

Ik gebruik ongeveer de helft op 2 kg tomaten De rest kan je raspen, wat citroensap en mayonaise erdoor en op de boterham of door een salade.

Wortelen;

5 hele grote in stukken

Uien;

2 grote in stukken

Verse maggiplant (lavas);

handvol

peper en zout;

ik gebruik himalaya zout of groentezout

Als je veel tijd hebt, kun je de tomaten eerst even laten “drogen” in de oven. Een uur tot anderhalf uur op 130 graden.

Anders alles samen in de pan of stoomoven. ik doe er in het begin geen extra water bij omdat de tomaten meestal voldoende vocht bevatten.

Na 15 min is het klaar. Wat heel belangrijk is bij tomatensoep, is om een passe-vite te gebruiken ipv een mixer, want de pitjes maken de soep een beetje zuur.

Extra maggiplant als garnituur en smullen maar.

Lees meer
Elien Migalski

Ervaring 3 daagse detox sap en soepkuur Elien Migalski; Dogsanddresses

The first month of the new year is coming to an end, which also means it’s time to re-evaluate those 2016 resolutions we’ve made 30 days ago. You may still be visiting the gym on a regular basis or haven’t eaten a carb since that slice of pie on new year’s day.

But chances are your “new year, new me” resolutions have failed miserably – so what now?

You always get a retry, so why not start things off right with a juice cleanse? A juice cleanse is the perfect way for you and your body to start a new lifestyle. It’s a short but tough program that resets your body, and if all goes well, your mind as well. Ready for a new start!

I tried out the PureJuice three day juicing cleanse, which consists of 4 juices a day + 500 ml soup to enjoy during lunch or dinner. The juices are fresh and tasty and went down easy. The soups were not too much of a winner for me because I hardly every drink soup and these were just a bit too fruity for me. Basically, I need cream in my soup 😉 Must say though, the soups made this cleanse much easier, because I like having something warm to drink during the day. Really good for a Winter cleanse!

Elien Migalski

Elien Migalski

Here are six little pointers to survive your juice cleanse.

1. Start smart

Don’t plan your juice cleanse when you have a busy schedule, because a juice detox means putting your social calendar on hold and staying in – no point in going out when you can’t eat or drink. Try to schedule your juice program when it’s calm, when you have a break from school or work for example.

2. Have a back-up plan

You’ll probably feel like wanting to eat something, anything, just to have a bite. Keep some healthy alternatives aside for this: have a grapefruit or make a salad.

3. Go into hibernation

For me, the easiest way to get through a juice cleanse, is to sleep through it. No temptations from the outside world, no cravings, just you and your flanel pajamas. Another upside: you’ll catch up on sleep and end your detox more rested than ever.

4. Pamper yourself

Be kind to yourself: treat your body to a massage, get a facial or go to the hairdressers. You’ll end the cleanse feeling brand new.

5. Exercise

Work out: this will take your mind off the juice cleanse and makes you feel more energetic. Don’t run a marathon just yet, try to take it easy on your body and do some light exercise, yoga or pilates.

6. Make the cleanse as fun as possible

Use cute straws and instagram-worthy mason jars to drink your juices from. Nothing sadder than having to sip from your plastic bottle while your colleagues are eating their fancy lunches. The straws aren’t just for decoration but also to protect your teeth from the sours in the juices!

Want to detox? A three-day detox with juice and soup is 145 euro and available for order on the PureJuice website. May the force be with you 😉

Lees meer
Ruth Van Soom

Ervaring 3 daagse detox-kuur Ruth van Soom; The journey of Ruth

Almost one week ago I started a 3-day-detox with Pure Juice.

Since my last trial turned out to be a major failure (damn you French fries), I was really focussed on doing a good job and making myself proud.

The advantage now was that I was allowed to eat a few healthy things like salads and fruits (I do enjoy chewing) in between juices. Practicing heavy sports was discouraged but since I’m rather a couch instead of a sporty spice that wasn’t a problem at all.

Only thing I really shuddered from was replacing coffee by green tea and avoiding sugar.

To remember this wonderful experience afterwards I wrote everything down in a ‘diary’ during this 3-day-detox. Ready to discover my juicy journey? Tuesday January 12th 2016 This morning I went to pick up my Pure Juice package and by the time I got back home I was already hungry :-/ To avoid a breakdown I immediately started with juice n°1 which had a rather bitter taste (thanks to the grapefruit) but I felt better after drinking it.

Every 2/3 hours I had another one and in the meanwhile I ate some raw vegetables to fill up my very angry stomach. Luckily the 3 other juices were really delicious which prevented me from having a sugar waffle.

Now it’s around 8 p.m. and I’m about to eat my soup. Since I managed to avoid coffee and sugar all day (high five to myself) I’m heaving a major headache and my energy level is rather low.

This means no going out for me tonight but the couch and Netflix instead.

Wednesday January 13th 2016 I woke up being really hungry so I had oat flakes with almond milk together with my first juice this morning.

Doing a detox really sounded easier than it actually is and I now remember why I ate those fries last time. When you can stay at home, when you’re behind a desk all day or during summer I think it would be a whole lot easier to keep going without actually eating.

But today it’s cold, raining and I have to go outside for meetings and to take pictures for the blog so I hope my energy level won’t let me down.

Day 2 is almost over and even though I was a bit down in the morning it went a whole lot better than yesterday. I ate a few grilled vegetables with my soup tho, if I can’t chew on something I keep on thinking about food and this makes it too difficult to stay focussed on my work.

And I secretly had a coffee this afternoon which totally wasn’t allowed but tasted so damn good. Thursday January 14th 2016 My third and last detox day… even juice n°1 tasted good this morning.

Since I was helping out at the LN Knits store I put everything in the on-the-go cool box Marieke from Pure Juice gave me (very practical btw).

It’s funny that in the beginning (sounds a bit weird since it has only been 3 days) I had a hard time and now things are going quite smoothly. I even realized this afternoon that I’m going to miss drinking the juices even though I really look forward to eat some ‘normal’ food again.

This evening I ate my last soup together with a dish of green beans and I’m full of energy so I guess that’s a good thing (even managed to clean my apartment). I’m actually thinking about doing the detox again within a few months and without any form of cheating! Visit the Pure Juice website for more information.

Ruth Van Soom

Ruth Van Soom

Lees meer
Purejuice

Cadeaubon voor een Sappenkuur bij Purejuice

Purejuice in de sneeuw

Voel je als herboren voor de feestdagen of begin met goede voornemens na het vele eten en drinken.

Krijg een bon cadeau voor een detox-sappenkuur van PureJuice.

Of maak er iemand anders heel gelukkig mee.

20% Korting bij aankoop in de maand december 2015 en 2 maanden geldig.

Vul bij de bestelling Kerst in.

 

 

Lees meer

Passievrucht…

IMG_1930Passievruchten zijn rijk aan vitamine A & C.

Vitamine A zorgt voor de huid, de ogen en een goed afweer -en immuunsysteem.

Vitamine C is belangrijk voor onze weerstand, bindweefsel en de opname van ijzer.

Ze bevatten ook veel Mineralen zoals Kalium, Ijzer, Koper, Magnesium en Fosfor.

Kalium is goed voor de spieren en het geestelijk welzijn.

Ijzer en Koper dragen bij tot een goed transport van zuurstof in het bloed en een goede stofwisseling.

Fosfor zorgt voor de stevigheid van het skelet en is nodig voor de Koolhydraat-, eiwit -en vetstofwisseling.

Magnesium is belangrijk voor de energievoorziening in het lichaam en het goed functioneren van de spieren.

De vezels stimuleren de darmtransit, dus minder constipatie.

Wil je er dus goed uitzien, fit zijn, je goed voelen en geen last hebben van een opgeblazen gevoel; Eet dan bij regelmaat een passievrucht.

Gewoon doormidden snijden en uitlepelen, in de blender, door de yoghurt of verwerken in een gerecht.

Smullen maar.

Lees meer
Mandarijntjes

Het is weer mandarijnen-tijd!!

Mandarijntjes

Mandarijnen zijn ontzettend lekker & gezond!

Er zit veel Vitamine C in, goed voor een stralende huid en sterke botten.

Ze zijn rijk aan Vitamine E en B12, dus goed voor je haar.

Mandarijnen zijn bloeddruk verlagend door de aanwezigheid van Kalium en remmen de productie van cholesterol.

Ze bevatten slechts 25Kcal per stuk, zijn dus ideaal om als tussendoortje te eten!

Lees meer
appel

Het is herfst; tijd voor DETOX!

Een nieuw seizoen is de ideale gelegenheid om je lichaam te reinigen met een detox.

Meestal denken we bij zo’n schoonmaak aan de lente, maar ook de herfst is een goede tijd om te detoxen.

Het beste is om dit twee keer per jaar te doen: in het voorjaar en het najaar.

Waarom detox?

Detoxen is een manier om je lichaam als het ware te ‘resetten’. Het zorgt ervoor dat je lichaam alle overtollige afvalstoffen verliest.

Minder afvalstoffen =
• Meer energie
• Minder hoofdpijn
• Minder maag- en buikklachten
• Beter bestand tegen stress
• Beter bestand tegen depressie
• Een gezond, slanker lichaam

Door je lichaam in de herfst te reinigen met een detox, zorg je dat je weerstand hoger is in de winter en heb je meer energie.

Bij Purejuice werken we met seizoensgebonden groenten -en fruit voor de sapjes en soep omdat die de belangrijkste voedingsstoffen bevatten voor dat moment.

 

Lees meer
Peren zijn gezond

Bij PureJuice weer lekkere groene sapjes met peer

Peren zijn gezond

Peren zijn gezond

PEER = GEZOND

Vooral in de maanden september – oktober.

Rijk aan Kalium, Koper & Vitamine C.

Bevat Boron, helpt Calcium om botten sterker te maken. Dus minder kans op osteoporose.

Preventief tegen kanker.

Bevat veel vezels.

Vezels zorgen voor minder grote bloedsuikerschommelingen en dit heeft als gevolg dat je minder moe bent.

Lees meer
Purejuice in de sneeuw

Waarom detoxen….

banner

  • Vooral de groene sapjes zijn bloedzuiverend.
  • Minder allergische reacties  na je kuur.
  • Minder snel ziek, zoals griep & verkouden worden omdat je weerstand verhoogd.
  • Jonge stralende TEINT.
  • Meer energie & diepere slaap.
  • Vermindering gewicht.
  • Door meer GROENTEN te eten achteraf, het houden van een gezondere levensstijl.
Lees meer
watermeloensap

Watermeloen

Wist je dat watermeloen enorm gezond is…

Rijk aan aminozuren die zorgen voor een goede hartfunctie en een goed immuunsysteem

Goed voor de bloeddruk

Rijk aan anti-oxidanten

Goed voor het spierherstel bij sporters

Watermeloen werkt vochtafdrijvend en er zitten weinig calorieën in (37 per 100 gram). Daarnaast geeft
watermeloen je een vol gevoel.


Bij Purejuice werken we met sapjes die voornamelijk seizoensgebonden, gezond en lekker zijn.

Watermeloen is een perfecte basis voor lekkere sapjes!

Lees meer

Purejuice on Wheels

Wil je ook eens iets gezond voorschotelen tijdens een feestje thuis, dan staat onze Purejuice caravan ter uwer beschikking.

Kijk voor meer info op www.purejuiceonwheels.com.

purejuice

Lees meer

Asperges zijn ontzettend gezond

Asperges zijn enorm gezond.

Ze bevatten veel vitaminen en mineralen en zijn zeer rijk aan antioxidanten.

Deze bestrijden vrije radicalen die allerlei schade in het lichaam kunnen aanrichten wat bij overdaad van hun aanwezigheid kan leiden tot ziekten.

De fytonutriënten in de asperges werken zeer ontstekingsremmend.

Asperges bevatten inuline, wat gebruikt wordt als glucosevervanger bij suikerpatiënten.

En ze zijn nog eens erg lekker en voedzaam.

Asperges eten dus!

Lees meer