10 voedingsmiddelen die je immuunsysteem stimuleren.

immuunsysteemHeel wat voedingsmiddelen uit ons dagelijkse leven ondersteunen en versterken ons immuunsysteem. Hun bacteriëndodende en antivirale eigenschappen versterken ons tegen griep, verkoudheid en andere kwalen. Een overzicht.

Lees meer

“An apple a day keeps the doctor away.”granny_smith

Grapefruit

Een grapefruit heeft anderhalf keer meer vitamine C in zich dan de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH). In dit paradijselijke fruit,zit naast vitamine C de vitaminen B1, B6 en A. Als belangrijk mineraal zit er kalium in. Ook zit er veel van de supergezonde fytonutriënt lycopeen in.  Lycopeen is een belangrijke stof die meehelpt in de bestrijding van kankertumoren. Lycopeen herstelt schade aan cellen welke veroorzaakt worden door vrije radicalen.

Lees meer

Gember

Er zitten gingerolen in de gemberwortel die een ontstekingsremmend effect hebben. Mensen met reuma hebben hier profijt van doordat de pijnlijke symptomen van reuma verdwijnen na het regelmatig gember eten. Slechts een dun schijfje gember door het eten doet de reumatische pijn verminderen. Als men meer gember eet is het medicinale effect sterker. Het fenol 6-gingerol is verantwoordelijk voor de geneeskrachtige eigenschappen tegen reuma.

Lees meer

Groene thee

Groene thee werkt als je gaat afvallen door de combinatie van cafeïne en antioxidanten. Juist die combinatie maakt het verschil met koffie. In koffie zit ook cafeïne maar met koffie stijgt je bloedsuikerspiegel. Dat zorgt ervoor dat je vetverbranding geblokkeerd raakt wat niet ten goede komt aan je dieet.
Lees meer

Vijf redenen om vaker rode biet te eten

Geraspt, geroosterd, gekookt of rauw als sap: rode biet is naast overheerlijk heel veelzijdig. En het is een ware weldaad voor het lichaam, want zowel de knollen als het groen zijn bijzonder gezond.

Lees meer

Van kersensap slaap je langer

Zet je doos kamillethee maar aan de kant.

Nieuw Amerikaans onderzoek heeft aangetoond dat de dagelijkse consumptie van kersensap helpt 84 minuten per nacht langer te slapen. Onderzoekers aan de universiteit van Louisiana lieten zeven volwassenen die kampten met slapeloosheid 0,4 liter kersensap per dag drinken gedurende twee weken. De twee volgende weken namen ze geen sap op maar wel een placebodrankje. Daaruit blijkt dat het sap van deze vruchten leidt tot 84 minuten extra slaap per nacht.

Lees meer